Stor stigning i sponsorstøtte til Young Boys
Det er ikke kun på banen, at der er fremgang at spore hos Young Boys FD.
Mens spillerne i Young Boys FD har forberedt sig på sæsonstarten næste måned, så er der også sket ting og sager udenfor kridtstregerne. Fra 1. december indtil nu er der nemlig sket en stor kommerciel intensivering i støtten til hele Young Boys FD-projektet. Med nye partnerskaber er klubbens indtjening tredoblet.
– Det er selvfølgelig rigtig fedt at mærke, at der er stor opbakning til vores projekt. Vi har haft nogle fremragende møder med mange forskellige typer virksomheder, hvor vi har set, at vi kan tilbyde noget på alle niveauer. Udover de nye partnerskaber er det fedt at komme ud til virksomheder, gymnasier og lignende for at fortælle om vores projekt. Det er noget, som vi fortsætter med, så der er ligeså mange der ved hvem vi er, og hvad vi står for lige meget om de bor i Nordjylland, København eller i Silkeborg, fortæller Simon Damgaard, Head of Transition & Business i Young Boys FD.
Stor interesse om Young Boys FD
Interessen omkring Young Boys FD er dog også til at føle på. Klubben er godt eksponeret på diverse sociale platforme, mens også medierne har fået øjnene op for klubben. På en af Danmarks mest besøgte hjemmesider, bold.dk, handler ni ud af de seneste 30 nyheder omkring de 12 klubber i 3. division om Young Boys FD. Udviklingen er sket på blot halvandet år, siden Young Boys FD fik overdraget kontraktlicensen fra Silkeborg KFUM d. 12/7-2021.
For Simon Damgaard og resten af holdet bag Young Boys FD er det vigtigt at understrege, at tilgangen til sponsorer og partnerskaber også er en del anderledes end i så mange andre fodboldklubber.
– Vi er en ukonventionel fodboldklub. Dette gælder også på vores business/sponsor område, hvor vi ikke laver nogle traditionelle sponsoraftaler. Vi tænker anderledes og laver aftaler hvor vi kan dokumentere og garantere værdi. Virksomhederne kan derudover godt se værdien i at kombinere et sponsorat med marketingsydelser, CSR og sportseksponering. Dette betyder, at vores sponsorater er månedsbaseret, da vi skal levere lige så meget værdi i januar som i april måned.
Der er i øjeblikket løbende dialog med både lokale og nationale virksomheder vedr. et hovedsponsorat. Derudover er der stadig mulighed for at være lokal sponsor med tryk på ryggen og få en spiller som ambassadør. Der er dog kun få trøjer ledige her kort før sæsonstart d. 11. marts.
Er du interesseret i at blive partner med Young Boys FD, så kontakt Simon Damgaard på sd@youngboys.dk eller tlf. 81403793